Prolacsan

Fotosan og Prolacsan

En danskudviklet metode til at ændre biofilmen i mundhulen. Metoden er ganske enkel og bygger på 3 trin.

Trin 1

Først eliminerer Tandlægen/Tandplejeren så mange beakterier som muligt i de forstørrede tandkødslommer, som jo fungerer som reservoir for bakterierne. Dette gøres med lysaktiveret desinfektion, som der kan læses nærmere om under anden nyhed her på siden.. Her lægger Tandlægen/Tandplejeren et lysfølsomt stof ned i tandkødslommerne og/eller på slimhinden. Derefter lyses der med et kraftigt rødt lys, som aktiverer farvestoffet, der allerede har bundet sig til bakterieoverfladerne. Bakterierne dræbes øjeblikkeligt. Lysaktiveret desinfektion har ingen bivirkninger overhovedet og påvirker slet ikke menneskeceller. Det kan defor gentages efter behov.

Trin 2

Der anlægges et depot af positive bakterier (Prolacsan) i de behandlede tandkødslommer, så de positive bakterier vil forhindre de skadelige bakterier i at komme tilbage. Prolacsanbakterierne har for det første en konkurrencehæmning af de skadelige bakterier på næring og plads i biofilmen. Desuden afgiver de valgte positive bakterier specifikke stoffer, som lokalt virker hæmmende på andre skadelige bakterier.

Trin 3

Derefter tager du som aptient en Prolacsan sugetablet daglig i foreløbig 3 måneder indtil næste kontrol. Denne sugetablet indeholder over 1.2 milliarder positive bakterier. Konkret er der tale om 2 stammer lactobaciller, som er udvalgt forderes særligt gode egenskaber til udkonkurrering af skadelige bakterier.

- Site by lasbas--; - valid xhtml- valid css-